O noua metoda de imbarcare a pasagerilor, care ar putea economisi timp si bani in aviatie
[image name=line]
In dorinta de a economisi bani si timp, companiile aeriene au incercat de-a lungul timpului sa gaseasca cea mai rapida modalitate de a imbarca pasagerii.
Unele companii aseaza pasagerii de la scaunele din spate catre botul avionului. Altele ii pun mai intai pe scaunele de la geam, apoi in mijloc, iar la final pe locurile de langa culoar.
Cert este ca se pierde prea mult timp din cauza faptului ca un pasager care se opreste pe culoar pentru a-si cauta loc pentru bagajul de mana, va bloca accesul celorlalti catre scaunele lor.
Acum, un studiu academic facut la Clarkson University School of Business din New York, sugereaza companiilor aeriene sa faca imbarcarea pasagerilor in functie de cate bagaje de mana cara cu ei.
Dupa metoda profesorului R. John Milne, pasagerii ar trebui asezati din spatele avionului catre fata si de la fereastra catre culoar.
De asemenea, companiile ar trebui sa “imprastie” bagajele uniform in tot avionul. Pe fiecare rand ar trebui asezat cel putin un pasager cu doua genti/pungi/valize, unul cu o singura geanta si un pasager fara bagaj de mana.
Conform studiului, timpul de imbarcare ar putea fi redus cu 3% fata de procedura de imbarcare spate-fata.
Aici as adauga eu ca s-ar putea reduce poate cu 15-20% fata de imbarcarea clasica, practicata si la noi. Pasagerul care are locul 6A sa zicem, ii va bloca pe culoarul avionului pe toti ceilalti care au locuri de la randul 7 in sus, in incercarea de a-si aseza bagajul, de a-si scoate cartea de citit, de a-si lua punga de alune din bagaj, castile, s.a.m.d.
O companie mare, cum este Delta Airlines, ar putea economisi anual aproximativ 10 milioane de dolari cu ajutorul acestei metode, care a fost testata deocamdata numai pe simulator.
Articolul original il gasesti pe Skift.com.
* Foto header : Wikimedia Commons. Daca ti-a placut, te astept cu un like pe pagina facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!
Leave a Reply