stewardesa-emirate

COMPARATIE. Ce diferente sunt intre a fi stewardesa in Romania si in Orientul Mijlociu

[image name=line]

Am tot scris despre ce inseamna sa fii stewardesa in Orientul Mijlociu. Dar sunt mii de fete care se viseaza insotitoare de zbor si care nu sunt totusi dispuse sa isi paraseasca familia si prietenii pentru a face asta. Jobul in sine nu difera mult de la o tara la alta. Insa conditiile pe care le ofera fiecare companie, da.

Daca spuneam intr-un articol precedent ca un job la Emirates, Etihad sau Qatar iti ofera o viata glamourous si lipsita de griji (cel putin financiare), viata de stewardesa la Wizz Air, Blue Air sau TAROM e putin diferita.

 

Recrutare

Procesul de recrutare la Wizz Air se desfasoara aproape la fel ca la companiile din Orientul Mijlociu. Asta si pentru ca o buna parte din conducere a lucrat inainte pentru companii arabe. NU ai nevoie de niciun fel de pregatire in aviatie, ci doar de un CV si cateva poze reusite. La Blue Air si TAROM, exista joburi scoase la concurs, unde ai insa nevoie de scoala de stewardese absolvita in prealabil.

 

Plusuri si minusuri

Dupa ce reusesti sa obtii un astfel de job, ravnit de multe domnisoare, ajungi sa zbori. Si jobul propriu-zis, nu difera mult de la o companie la alta. Imbarcarea, verificarea sau service-ul propriu zis, prin care servesti pasagerii si esti la dispozitia lor, sunt cam aceleasi peste tot. La fel si cunostintele pe care le dobandesti legate de tehnicile de aparare sau prim-ajutor, de care ai nevoie pentru a obtine licenta de zbor.

La companiile romanesti, jobul de stewardesa seamana foarte bine cu un job de birou. Doar ca porti aceeasi uniforma in fiecare zi, si intalnesti cateva sute de oameni in 24 de ore. Dar sunt multe zboruri in care pleci dimineata la 7 spre aeroport si te intorci seara pe la 5 acasa. Un astfel de job iti ofera sansa de a avea o familie si o viata absolut normala. De cateva ori pe luna mai lipsesti noptile de acasa, atunci cand ai zboruri de noapte. E posibil sa ai zboruri de Sarbatori, dar poti sa iti petreci, in principiu, evenimentele importante cu familia.

La companiile din Orientul Mijlociu, nu doar ca esti plecat din tara pentru perioade lungi, dar si zborurile in sine dureaza 2,3, sau chiar 4 zile. La WizzAir, Blue Air sau Tarom, nu te dai practic jos din avion, aproape niciodata. Zborul se desfasoara dus-intors, si esti acasa cat ai zice peste.

 

Cat castigi acolo? Cat castigi aici?

Evident, salariul este proportional cu numarul orelor de zbor. In Orientul Mijlociu ajungi sa castigi 2.500-3.000 de euro daca ai o luna plina de zboruri, pe cand la companiile romanesti depasesti cu putin 1.200 de euro/luna. Dar despre salarizare, intr-un articol viitor.

 

Conditii si facilitati

Conditiile de zbor sunt bune si aici si in strainatate. NU inseamna ca daca zbori pentru o companie low-cost, avioanele sunt vechi sau gata sa se prabuseasca. Avioanele sunt bune si conform standardelor.

Companiile din Orient au ca parteneri aproape toate companiile mari de zbor din lume. Astfel ca, lucrand acolo, nu doar ca iti poti cumpara bilete la pret preferential pe zborurile companiei la care lucrezi, dar si bilete ieftine, in regim standby (adica te urci pe zbor doar daca sunt locuri libere), la celelalte companii mari. La companiile low-cost (si din Romania si din alte tari), lucrurile stau putin diferit. Aceste companii ofera angajatilor bilete cadou de Craciun sau bilete la pret preferential pentru orice destinatie a companiei ( 40 euro/segment de zbor, pentru orice destinatie, la WizzAir, si preturi fara taxe la Tarom).

 

Uniforma si standarde

Uniformele companiilor din Romania sunt de departe printre cele mai sexy, iar stewardesele romance, printre cele mai aranjate. Si totul e facut conform standardelor. In Orient, uniformele purtate nu trebuie sa fie deloc sexy sau stramte, scurte sau decoltate. Pentru ca vorbim despre companii arabe. Aici insa, uniformele trebuie sa arate bine pe domnisoare, sa placa ochiului si … pasagerului. Romancele sunt maestre la machiaj, coafura si manichiura, mai ales ca aceste mici detalii sunt singurele care fac diferenta intre ele.

 

Cum sunt pasagerii?

In Romania, pasagerii sunt, in principal, romani, si nu ridica probleme majore. In schimb, lucrand in Orient, vei avea de a face zilnic, pe zboruri, cu pasageri din tari mai sarace, cu comportament de multe ori de neinteles pentru noi, europenii.

Acolo, se merge pe zicala: “clientul nostru, stapanul nostru!”. Romanii sunt mult mai ascultatori, respecta oarecum regulile si chiar daca dai peste unii mai „necivilizati”, regulile pe care insotitorii de zbor le urmeaza in cazul unui pasager neascultator implica inclusiv arestarea acestuia, la sol:). Asa, sa tot zbori ca stewardesa pentru o companie din Romania.

 

* Daca ti-a placut, te astept cu un like pe facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!

Travel Designer & TV Presenter. Ponturi de calatorie pentru oameni ca tine.

7 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *