cat-castiga-stewardesa

Lucruri nespuse si nevazute din spatele vietii de insotitoare de bord

[image name=line]

Jobul de insotitor de bord nu e pentru toata lumea. Viata pe care ti-o ofera suna glamouros si elegant. Esti invidiata pentru ceea ce traiesti. Dar, ce inseamna de fapt pentru tine, ca om, o astfel de schimbare?

Cand decizi sa te muti in capatul celalalt al lumii, inveti lucruri noi in fiecare zi si descoperi incet-incet cat te schimba o astfel de decizie. Sa pleci, sa lasi totul in spate, nu e ceva ce poate face oricine. Trebuie sa fii altfel si destul de curajos ca sa iti poti impacheta viata in 2 valize! Poti sa iti iei cu tine doar 8 din cele 30 de perechi de pantofi si nu, nu are rost sa iti iei blugii din liceu pe care nu i-ai mai purtat de 3 ani, pentru ca oricum nu te mai incapeau…Lasi astfel acasa nu doar multe haine si pantofi ci multe amintiri, un trecut, familia si prietenii…

E drept ca motivul pentru care alegi sa pleci si sa te muti intr-o alta tara este ca vrei sa schimbi ceva, sa o iei de la zero, sa fugi de ceva de acasa. Si oricat de greu ti-ar fi, ideea unui nou inceput te incanta mai mult decat ceea ce lasi in urma. Mai mult de jumatate dintre colegele pe care le-am intalnit de-a lungul zborurilor au lasat totul in urma din cauza unui fost iubit sau sot. Restul, nu aveau un job stabil sau tara lor era lovita destul de puternic de criza si o astfel de mutare parea o idee buna. Doar putine isi doreau cu adevarat sa fie stewardese si acesta a fost visul lor dintotdeauna.

 

Si cum e viata intr-o tara noua?

Indiferent de motiv, ai plecat. Ajungi acolo: o casa noua, oameni pe care nu ii cunosti, cultura, temperaturi, oameni diferiti. Totul e altfel decat ti-ai imaginat si, desi la inceput te incearca un sentiment de singuratate absolut terifiant, incet-incet incepi sa iti dai seama ca aceea e noua ta viata. Te plimbi, descoperi, intrebi, iti faci prieteni. Prieteni pe care ii vei pastra toata viata. Desi atunci nu stii, acei oameni cu care ai impartit si bucurii si tristeti, si nopti de training si nopti la club, ai mancat din aceeasi farfurie, iti vor ramane in suflet pentru tot restul vietii.

Iti vei aminti mereu cu drag de sarbatorile petrecute impreuna ( de obicei inainte sau dupa ziua de sarbatoare propriu-zisa, pentru ca poti avea zboruri chiar in acea zi, fie ea Craciun, Revelion, zi de nastere), de un miros traditional al mancarii de acasa, de o poza care o sa iti ramana in casa ani si ani.

Dar ca sa nu continui cu nostalgia si amintirile legate de oamenii frumosi intalniti de-a lungul timpului, trebuie sa adaug ca la final, cand tragi linie, si te intrebi daca a meritat, esti pe plus!

 

Apropo, cat castigi?

Jobul de stewardesa iti ofera ceea ce multe alte locuri de munca nu iti vor oferi niciodata: libertate, calatorii, bani, respect. La asta, bineinteles, mai adaugi si riscuri, oboseala, nopti nedormite si oameni nepoliticosi. Dar numai uneori.

Viata unei stewardese intr-o tara straina e total diferita fata de viata unei stewardese din tara noastra. La o companie mare ajungi sa castigi 2.500-3.000 de euro pe luna, ai cazarea si transportul asigurat si, in plus, vezi toata lumea. Zborurile te duc la capatul lumii, in locuri unde nici nu visai sa ajungi vreodata. Incerci mancaruri noi, cunosti localnici, faci poze cat pentru o mie de ani. Hotelurile unde sunt cazati cei din echipaj sunt de la 4 stele in sus. Serviciile de care beneficiezi la fel. Discounturi, masaje, bauturi gratuite.

Cand pasesti in aeroport, toti ochii sunt atintiti spre tine. Lumea inca are un respect aparte pentru aceasta meserie. Si vezi in ochii lor ca inteleg totusi ca e un job greu si solicitant.

 

Ce plus-uri ai cand calatoresti atat de mult?

Ai parte de libertate ca insotitor de bord. De multe ori esti liber in timpul saptamanii. Te duci la plaja cand prietenii tai stau si ingheata la -15 grade. Mananci sushi in Japonia, carnati bavarezi direct din Germania si cocos din Uganda. Poate parea un pic snobism, dar sa iti bei cafeaua de dimineata la o terasa din Rio de Janeiro sau sa iei cina in Malaezia devine normal dupa o perioada.

Plusuri: Inveti sa impachetezi o valiza in maximum 10 minute, sa citesti o harta dupa doar doua priviri si te descurci intr-un aeroport mai bine decat in propria-ti casa.

 

Si atunci…de ce nu faci asta toata viata?

Un astfel de job reuseste sa te dea bine de tot peste cap. Zboruri la ore dificile, ture de noapte, fus orar diferit in fiecare saptamana. Astazi zbori catre Statele Unite, peste 5 zile catre Australia. Nu stii cand sa mai dormi, ce ora e acasa sau ce iti fac prietenii si familia. Ratezi zile de nastere, nunti, momente importante din viata celor dragi. Incet, dar sigur, ti se face dor de locurile pe care le-ai lasat in urma, de oamenii care ti-au ramas inca aproape, de mancarea facuta de mama. Si oricati bani castigi, oricate locuri noi vezi, oricat de des mergi acasa, nu mai e de ajuns. Sa spui ramas bun in aeroport, devine din ce in ce mai greu.

Calatoriile, in care esti mereu singura, terasele si restaurantele unde comanzi mereu pentru o singura persoana incep sa isi puna amprenta si incolteste atunci in mintea ta gandul sa te intorci acasa.

 

Te intorci acasa…

Si dupa ce ajungi acasa, cu povesti incredibile de depanat nepotilor, mii de poze si amintiri, inveti sa apreciezi altfel tara ta, oamenii de langa tine, Sarbatorile si momentele importante. Vezi ca viata celor din jur a mers inainte si fara tine, dar iti gasesti si tu loc sa reintri in agitatia cotidiana. Inveti sa te bucuri de fiecare zbor cu avionul, de fiecare calatorie pe care nu o mai faci singura, de programul si monotonia pe care ti le ofera un loc de munca normal. Si mergi mai departe, fara regrete, o iei de la zero, spunandu-le ramas bun prietenilor facuti de-a lungul drumului si stiind ca ai luat cea mai buna decizie.

 

Ii multumesc Cristinei pentru acest guestpost! Cristina a lucrat doi ani pentru compania aeriana Emirates, pe pozitia de insotitor de bord.

NOTA: Preluarea informaÈ›iilor din acest interviu se poate face doar cu menÈ›ionarea sursei – www.mihaijurca.ro

 

* Daca ti-a placut, te astept cu un like pe facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!

Travel Designer & TV Presenter. Ponturi de calatorie pentru oameni ca tine.

24 Comments

  • abcd

    ahh pai si sa renunti asa dupa doar 2 ani de zile… parca e prea repede.. ca ai facut un curs, ai dat niste examene etc… parca pentru doar 2 ani nu renteaza efortul.. zic si eu

    • Cristina

      Ba renteaza. Stiai ca dupa 5 ani de zbor, nu mai ai voie sa donezi organe? 🙂 Asta, asa, ca o paranteza. Conteaza ce iti doresti de la viata, varsta pe care o ai cand incepi si bineinteles, daca ai la ce sa te intorci acasa. Trainingul in sine nu e foarte complicat, iar licentele de zbor se reinnoiesc in fiecare an. Examenele le dai anual, de asemenea. Deci tine doar de tine sa stii cand sa spui STOP.

    • xxx

      renteaza sa renunti dupa 2 ani de nesomn, crede-ma 🙂

  • ada

    din pacate e foarte greu sa spui stop. te obisnuiesti cu un numit stil de viata. si stai si pui in balanta ce conteaza mai mult. sau mai putin. sanatatea, banii, timpul, apropiatii…iar renuntarea la acest job inseamna si asta un alt inceput, poate de data asta in tara ta, in mediul tau. si asta s-ar putea sa fie mai greu decat a fost cel dintr-o tara straina..

  • Aurel Baciu

    Avantaje si desavantaje, ca dealtfel si in multe alte profesii.Important este sa ai in permanenta o “balanta de marca” cu care sa cantaresti corect …ce vrei de la unica ta viata.

  • Deea

    La ce varsta ai inceput sa lucrezi pentru Emirates?

  • alipety

    ai avut noroc, Cristina, cu o companie din Emiratele Arabe. dar de ce nu prezentati si partea mai putin frumoasa a acestei meserii? de ex, sa prezinte o zi din viata de insotitor de zbor cineva de la Ryanair sau o alta companie low-cost si sa ne povesteasca ca de fapt, nu are deloc timp pentru vizite. ca de fapt, intre 2 zboruri nu coboara deloc din avion, desi se afla intr-o alta tara. si ca trebuie sa doarma , nu in hoteluri luxoase de la 4* in sus, ci acolo unde ii este alocata baza.sau sa ne spuna ca de fapt nu castiga 2500-3000 eur/usd, ci abia ajunge la 1000, cand basa e 800. nu totul e roz. din pacate , citesc in ultima vreme pe bloguri si in presa online doar povesti frumoase, care sa atraga tinerele catre aceasta profesie. dar nu toata lumea are norocul sa ajunga la Emirates sau Qatar sau Ethiad.si acest noroc este discutabil, caci nici aici nu e totul miere.

  • TheoRyaMarya

    Mi s-a parut intotdeauna o meserie interesanta si plina de oportunitati, dar inteleg ca te supune la un stres destul de mare si te pune fata in fata cu singuratatea in acelasi timp… e dificil.

  • Ioana

    Buna Cristina,

    As putea sa te contactez la o adresa de mail pentru a-ti adresa cateva intrebari despre fostul tau job la Emirates?
    Iti multumesc anticipat.O seara frumoasa!

  • andreea

    Felicitari! Si eu am renunÈ›at la emirates anul trecut in martie după 2ani si pot spune ca a fost un lucru facut la timp pt ca riscam sa pierd mult pe partea sentimentala.Cine nu stie ce inseamna viata asta nu stie nici cat de greu e sa spui “pa”in aeroport si sa te gandesti ca iar ii lasi acasa pe cei iubiti.Chiar daca nu mai duc viata aia glamorous,iubesc rutina si faptul ca sunt acasă in orice moment important.nici nu as vrea mai mult de atât.

  • diana

    2 ani de nesomn? cine te pune sa iesi in fiecare seara la distractii? cand te intorci mai gasesti un job platit cu 2500 eur/luna? e greu sa te adaptesi la un salariu de 8 ori mai mic. Bineinteles ca poti sa lucrezi ca instructor pt insotitor de bord daca este cerere. Nu stiu daca o companie are nevoie de 20 de instructori. Este o meserie frumoasa la care nu trebuie renuntat repede. Ca sa-ti poti cumpara o casa in Romania trebute sa tragi 20-30 de ani. Nu mai bine lucrezi 5-8 ani in acest domeniu si te intorci si iti permiti o casa si poti incepe o afacere?

    • Cristina

      Diana, cand xxx a comentat despre cei 2 ani de nesomn nu s-a referit niciun moment la iesitul in club sau la distractii. S-a referit la faptul ca 80% dintre zboruri sunt in cursul noptii si pe un alt fus orar. Astazi zbori in SUA, cu -12 ore diferenta, peste 4 zile in Australia, cu +10 ore. Chiar si zborurile scurte, catre India sau Pakistan, incepeau pe la 10 seara si ajungeai acasa la 7 dimineata. Asta inseamna 2 ani de nesomn…

  • Alice Johan

    Interesant subiectul. Am o verisoara care a vrut sa devina stewardesa insa era prea scunda.

    Apoi am cunoscut o tipa care atunci cand era in diverse tari se intalnea cu vidersi barbati ca sa isi ”rotunjeasca” veniturile…

    Apoi mi-am dorit si eu mai ales ca mai calatorisem inainte si imi place sa vizitez lumea insa am ales sa devin Nanny! Castig mult mai mult decat castiga o stewardesa si la fel, vizitez multe tari pentru ca merg cu famiiile in vacanta si am si timp liber.
    Cateodata lucrez ”non-stop” cateva zile apoi am liber.

    Inteleg ce inseamna cand stewardesele spun ca nu dorm,ca e greu sa fii departe de casa, ca isi lasa iubitul in tara etc.

    Eu sunt casatorita si nu locuiesc in tara iar sotul meu este fericit pentru mine, ca fac ce imi place si ma sprijina tot timpul cand vin acasa si sunt obosita psihic si fizic. Depinde si de persoana pe care o ai langa tine.
    Eu o sa fac acest job pana nu mai pot. Iubesc ce fac si am cunoscut foarte multi oameni de treaba si am vazut locuri minutate din lume.

    Fiecare job are avantaje si dezavantaje si atunci cand spui STOP trebuie sa te gandesti bine inainte- ce pierzi si ce castigi. Nu este usor sa spui ”stop”.!

  • An3mary

    buna…si eu m-am gandit la ideea de a practica aceasta meserie dar am inteles ca trebuie sa ai peste 1.65 iar eu din start am un dezavantaj deoarece am 1,63 si 24 de ani..ma gandeam sa fac si un curs dar degeaba daca nu ma ajuta inaltimea…

  • Anda

    As dori mai multe detalii despre cum e viata de zi cu zi intr-o tara araba pentru o românca stewardesa.

  • Ana

    Buna seara,
    as dori sa aflu, la ce interval de timp as putea sa imi vizitez familia, daca voi impartasi meseria de stewardesa?
    Multumesc

  • Daiana

    Buna,imi poti oferi si mie cateva informatii in legatura cu inaltimea minima si greutate?Din cele auzite pana acum,inaltimea minima ar fi in jur de 1.60,iar despre greutate stiu doar ca trebuie sa fie proportionala cu inaltimea,insa sunt informatii culese de pe internet.De asemenea,am inteles ca trebuie sa ai un zambet impecabil,dinti albi,curati si drepti.Daca m-ai putea lamuri,ti-as fi foarte recunoscatoare!

  • alex

    cu baietii cum sta treaba?

  • Bianca

    Vreau sa devin insotitoare de zbor la compania Wizz Air , dar daca raman insarcinata dupa 1 an de zile pot lua concediu de maternitate ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *