mauritius-23

Primele impresii din Mauritius, plusuri si minusuri

Au trecut aproape 6 zile de cand am ajuns in Mauritius. In primele trei a fost soare si o zapuseala de te topeai pe picioare – vreo 32 de grade afara, plus umiditate de 70%. Apoi s-a innorat, iar de 24 de ore ploua fara incetare. Si toarna nene, de zici ca vine sfarsitul lumii.

Am avut timp sa “gustam” cate putin din tot ce are de oferit aceasta insula descoperita de portughezi in 1512, in Oceanul Indian. Plaja, piscina, ceva activitati pe apa, o zi am batut insula de la nord la sud si inapoi, azi am traversat-o la vest la est, o bucatarie despre care o sa va povestesc ceva mai incolo, un trafic care pe cat de normal pare ziua, pe atat de dificil se dovedeste dupa lasarea intunericului.

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

 

Cum arata de fapt Mauritius

Mauritius este o insula vulcanica, ce as indrazni sa spun ca seamana mult cu Madeira, pentru cei care ati ajuns acolo. Relieful nu e la fel de inalt si de accidentat. Sunt multe portiuni unde ai crede ca te afli in Sardinia. Hai ca v-am lamurit de v-am zapacit.

Punctul forte al insulei il reprezinta plajele si apa de o culoare incredibila. Dar nu peste tot. In nord-vest si in est am vazut acele plaje cu apa azurie, de nu-ti vine sa mai lasi telefonul sau aparatul de fotografiat din mana.

In interiorul insulei sunt numeroase zone cu pamant rosiatic, si de ici de colo rasare cate un monolit (bloc de stanca) impadurit, dovada a trecutului vulcanic al insulei.

Suprafata Mauritius: 1.865 km patrati

177 kilometri de tarm | Altitudine maxima – 828 m (Black River Peak)

Religie: Hindu 48%, Crestini 32,2%, Musulmani 16,6%

Limbi: engleza (oficiala), creola si franceza (cele mai vorbite)

Daca mergi de la aeroport (situat in sud-est) catre nordul insulei, “autostrada” – intrerupta la fiecare cativa kilometri de sensuri giratorii – are un asfalt satisfacator. Daca ai iesit de pe “principala” si intri pe drumurile “judetene”, e jale. Sunt foarte inguste, de abia e loc pentru doua masini sa treaca simultan, iar asfaltul este prost. Se circula invers decat la noi. Ca in Marea Britanie. Ziua este simplu de condus. Nu te claxoneaza nimeni, nu iti ia niciun “meserias” fata in sensul giratoriu, dar noaptea situatia se schimba. Din cauza faptului ca drumurile sunt iluminate putin spre deloc, efectiv nu vezi pe unde mergi. Nu mai spun ca este foarte greu sa distingi siluetele localnicilor pe marginea drumului (m-am trezit cu un biciclist de culoare fix in fata masinii).

Benzina are pret fix la toate statiile din Mauritius. Benzina este 38,95 de rupee (MUR) = 1,02 euro, iar motorina costa 29,50 MUR (0,77 euro) pe litru.

mauritius-21

mauritius-20
mauritius-22

 

Mancarea in Mauritius

E, dragilor, aici e aici. Bucataria din aceasta insula e un mix de bucatarie indiana, chineza, creola si din Madagascar. Combinatiile sunt relativ ciudate pentru cineva care nu este obisnuit macar cu bucataria indiana. Imagineaza-ti o salata din ananas, o leguma ce seamana mult cu gulia noastra si un ardei iute cu un gust de iarba. Curry indian de toate neamurile – pui, vita, caracatita, etc. Mult orez, mazare prezentata in diverse forme, si fierturi/prajeli chinezesti. Mai nimic din ce stiti ca se mananca la noi la un restaurant chinezesc. Preparate facute la wok, sosuri si multe fructe si legume. Sincer am rescris de vreo 3 ori acest paragraf, pentru ca imi e aproape imposibil sa descriu aromele si felurile servite, pentru ca nu stiu nici eu mai mult de jumatate din ingredientele utilizate.

Apropo, de abia stept sa ajungem zilele urmatoare in capitala Port Louis, unde inteleg ca este una dintre cele mai vii scene de street food din lume.

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

 

Mici probleme de care m-am lovit in Mauritius

Ca am uitat sa va zic mai sus. Cu limba nu e problema in Mauritius. Aproape oricine vorbeste engleza si franceza. In schimb, daca stai intr-un resort, e putin complicat sa te deplasezi. Hotelurile, care arata foarte bine, nu sunt in oras. Ci sunt pe malul marii, la cateva sute bune de metri, sau chiar kilometri de cele mai apropiate sate/orase. Daca vrei sa iesi sa cumperi ceva, ai o singura varianta – taxi. Ma rog, exceptand bicicleta. Iar la taxi, preturile sunt mari. Cursa minima afisata in hotelul in care suntem noi cazati este de 500 MUR (13 euro). Am dat pe un drum de 45 de minute din nord-vest in est, 2000 MUR (52 euro). Si tot atat la intoarcere. Cand am luat masina am platit 2500 MUR pentru o zi intreaga. Pe de alta parte, nu e rentabil nici sa tii masina inchiriata in parcarea hotelului. Am vazut ca exista niste autobuze moderne care fac legatura intre principalele orase ale insulei, dar nu iti ofera flexibilitate. Si intr-un final tot trebuie sa iei taxiul.

Despre vreme v-am mai povestit pe Facebook. Din cauza umiditatii ridicate, cele 32-33 de grade din atmosfera se simt ca 42-45 de grade in Bucuresti la o umiditate de 40%. Iar soarele arde, nu-i de gluma. Dupa primele 3 ore de stat la plaja, eram rosu ca racul.

Berea este mai scumpa decat la noi, inclusiv in supermarket. La fel, mancarea. Dar voi face un articol separat pe aceasta tema.

O sa va povestesc mai multe in zilele urmatoare, pe masura ce vizitam diverse locuri, ca statul la plaja il cunoaste toata lumea.

*Cele mai faine poze din Mauritius le gasiti pe contul meu de Instagram | @jurcca.

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

A photo posted by Mihai Jurca (@jurcca) on

Travel Designer & TV Presenter. Ponturi de calatorie pentru oameni ca tine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *