Am zburat intr-un simulator de Boeing 737 si oricine o poate face
Ieri am fost din nou la simulator. Un cockpit scara 1:1 de Boeing 737-800 New Generation (una dintre aeronavele cele mai des intalnite pe zborurile europene – face parte din flotele TAROM, Ryanair, Blue Air, etc), cu absolut toate butoanele, butonasele, indicatoarele, luminitele pe care le gasesti si intr-o aeronava reala. Practic este un avion care zboara, dar nu se ridica de la sol. Este exact simulatorul la care sunt trimisi pilotii comerciali, o data la 6 luni, pentru a fi testati.
Practic pe durata unei ore, esti la mansa avionului, alaturi de Alex sau Andrei, piloti cu foarte multe ore de zbor la activ – care au zburat inclusiv pentru compania nationala – si experimentezi toate etapele unui zbor, dar si problemele care pot sa apara la 10 mii de metri altitudine (incendiu la un motor, cedare a unui motor, furtuna, etc). Adica vezi tu cu ochii tai ce fac pilotii in timp ce tu asculti muzica, te uiti pe geam, rasfoiesti o revista sau iti este servita masa in avion.
Dupa ce am ales ruta pe care vom zbura, Cluj-Napoca – Bucuresti, incepe pregatirea de decolare. Aceasta presupune setarea parametrilor de zbor, pe care evident o face Alex, pentru ca tie iti este absolut imposibil, daca nu ai lucrat cu calculatorul de bord. Urmeaza pornirea motoarelor, care se face pe rand, apoi verificarea finala cu double check (din partea ambilor piloti), cererea permisiunii de decolare si decolarea in sine. Fain e ca aeroporturile sunt reproduse pana la cel mai mic detaliu (se vad inclusiv panourile publicitare), dar si ruta strabatuta. Deci tu vezi exact ce vede si un pasager sau un pilot pe o cursa reala de la Cluj-Napoca la Bucuresti.
Vezi aici (link video) materialul pe care l-am filmat pentru Observatorul Antenei 1 la simulator.
Simulatorul se afla la Jetav Flight Training, in zona Pipera.
Ca sa nu mai insist foarte mult pe fazele zborului, va mai spun ca se duce avionul la altitudinea dorita, se activeaza pilotul automat, iar cand ne apropiem de Bucuresti incepe coborarea, tot asa, cu respectarea ad litteram a tuturor procedurilor si apoi aterizarea si taxi-ul catre pozitia finala de parcare. Experienta este senzationala, mai ales ca auzi toate zgomotele pe care le face o aeronava in diferite momente ale zborului. Si poti sa intelegi cu aceasta ocazie ce reprezinta sunetele pe care le auzi tu ca pasager, in cabina. Nu va mai spun ca iti tremura putin picioarele dupa ce te dai jos din simulator, din cauza emotiilor de la aterizare.
La simulator poate sa mearga oricine – pasionati de zbor, cei care doresc sa se faca piloti si nu stiu cu ce se mananca aceasta meserie, dar si cei care au frica de zbor. Si apropo, zborul Viena – Innsbruck e cel mai fain, se zboara printre munti, nebunie curata.
12 Comments
-
-
Monica
Buna, Mihai! Vreau sa ofer un voucher iubitului meu și ma întrebam cât ar fi nevoie pt un zbor complet și cât recomanzi tu ca timp? 1h, 1,5h? Merci!
-
George Burcea
Salutare Mihai! Desi nu imi e teama sa zbor, am chiar foarte multe la activ cu munca mea, dar … am trecut printr-o experienta groaznica din Cayenne Felix Eboue (Guyana Franceya) catre Fort de France (Martinica) avionul s-a zduncinat foarte tare si parca am ramas cu traume :)) senzatia e ca si cum ai merge cu peste 100km/h pe un drum de tara. Am inteles (desi nu stiu cat de adevarat este) s-a ocolit Triunghiul Bermudelor, adevarat sau nu … v-a ramane o enigma! referitor simulatorului este foarte interesant cum sa te controlezi in caz de furtuna, turbulente etc … conteaza mult. Un articol exceptional !!!
-
Szucs
In alt oras din tara se mai gasesc astfel de simulatoare(Bihor?)?
-
Aly Rosa
Buna! Traseul Vienna-Innsbruck se poate face complet de la decolare pana la aterizare intr-o ora? Multumesc.
Anca
E ceva ce imi doresc de mult sa fac. Cat costa experienta si unde se poate incerca?